مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 07:102021-02-06اقتصادي

10 کارگاه صنایع دستی در خلیل آباد افتتاح شد


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد از افتتاح 10 کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهرستان خلیل آباد همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

- محمدجواد بلبلی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید و ایجاد اشتغال، ترویج و احیاء رشته های صنایع دستی یکی از مهمترین اولویت های کاری این نمایندگی در شهرستان خلیل آباد است.

وی با اشاره به فعالیت 40 کارگاه صنایع دستی هنرهای سنتی در شهرستان خلیل آباد گفت: بیشترین کارگاه های صنایع دستی در این شهرستان مربوط به رشته فرت بافی و سفالگری است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد افزود: دو کارگاه تنورمالی، یک کارگاه سرمه دوزی و هفت کارگاه فرت بافی افتتاح و بهره برداری شد.

بلبلی تصریح کرد: برای راه اندازی این کارگاه ها مبلغ 950 میلیون ریال از محل اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اشتغال 17 نفر در این کارگاه ها ادامه داد: این کارگاه ها در شهر خلیل آباد، روستاهای نصرآباد، ابراهیم آباد و ارغا راه اندازی شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد یادآور شد: هنر سرمه دوزی در شهرستان خلیل آباد چند سالی است به دست فراموشی سپرده شده بود که در حال حاضر با تلاش هنرمندان و پیگیری ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 کارگاه صنایع دستی در خلیل آباد افتتاح شد

10 کارگاه صنایع دستی در خلیل آباد افتتاح شد